Strona testowa - zaczynamy odliczanie 

  1. Konstrukcja trójkąta 1 –trochę brakowało mi głosu – animacja jest niema, trzeba wszystko czytać, a uczniowie mają różne tempo czytania, może głos lektora byłby dobrym rozwiązaniem.


     
  2.  
  3.  
  4.  
  5. Konstrukcja trójkąta 2 – animacja dość podobna do pierwszej. Pojawiają się pewne elementy, które bez jakiegoś komentarza mogą być nieopatrznie zrozumiane, np. pojawianie się łuku. Uważam, że lektor mógłby to wyjaśnić mówiąc, że kreślimy okrąg w celu wyznaczenia łuku. Ponadto w ten animacji nie ma tak właściwie wyjaśnionej konstrukcji kątów przystających.
    publikacje pmwsz
    testowa strona zdw

    treść wstępu do strony

  6.  
  7. Konstrukcja kąta przyległego – animacja jest błędna, wcale nie pokazuje konstrukcji kąta przyległego, a jedynie kąta przystającego do danego i to w ściśle określonym położeniu. Ponadto na początku powinien być gdzieś zadany kąt.
     
  8. Konstrukcja prostej prostopadłej – animacja ciekawa, brak głosu lektora, który nie tylko czyta pojawiający się tekst, ale czasem coś dopowiada. Na końcu brakuje mi stwierdzenia, że wyznaczona niebieska prosta jest prostopadła do danej i przechodzi przez punkt K.
  9. Konstrukcja prostej równoległej – konstrukcja mało wymowna, uczeń, aby ją zrozumieć będzie musiał włożyć dużo wysiłku. Ponadto użyto pojęcia okrąg przystający (tego pojęcia nie ma wyjaśnionego w klasie I gimnazjum w podręczniku), nie podając do czego ma być przystający.
  10. Pojęcie pola – dość ryzykowna animacja, szczególnie we fragmencie dotyczącym trójkąta – skąd wiadomo, że dwie części dadzą jeden kwadracik jednostkowy. Może lektor uzupełniłby luki w opisie.
  11. Współrzędne punktów – brakuje jednostki na osiach układu współrzędnych, nie wiem tak naprawdę, czego ta animacja ma nauczyć, powstaje wiele punktów, ale nie jest wyjaśnione na ani jednym przykładzie jak one powstają. A na końcu jest KOT.
  12. Różne graniastosłupy – na pierwszym zdjęciu pojawia się opis nieprawidłowy (z pierwszej wersji podręcznika) – trzeba dokonać korekty tak, jak w podręczniku i zmienić treści (aby były zgodne z podręcznikiem). Ta animacja powiela rysunki z podręcznika, nie wnosi wg mnie nic nowego. Być może lektor mógłby powiedzieć coś innego, ciekawego.

Pobierz plik: PDFplik-testowy.pdf

Sample02 - Kopia.jpeg Sample08.jpeg

 

 

 

Skycms Demo
45-801 Opole | ul. Partyzancka 5a | tel. 77545 30 60
Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe